yohioily

Alla inlägg den 12 juli 2013

Av BREAKER - 12 juli 2013 18:19

Yohio: ’Jag kan inte gå utanför dörren’

Yohio undviker större gator efter melodifestivalsuccén

Stora kolsvarta solbrillor hjälper inte längre.

Nu blir Yohio igenkänd i hela Sverige.

– Jag kan ju inte gå utanför dörren längre, säger sångaren.

 

Det har gått tre månader sedan Yohio, 17, föll på mållinjen.

Efter Melodifestivalen har han har inte haft en ledig dag.

– Jag har inte hunnit landa än. Det har varit full fart sedan dagen efter finalen. Jag hade 30 signeringar på lite mindre än två månader, det är många städer att åka till. Sedan har jag spelat in det sista för dokumentärserien om mig, gjort andra tv-grejer och försökt hinna vara lite i studion, säger sångaren.

Nöjesbladet träffar honom i Orsa där han och flera andra artister spelar in ”Moraeus med mera” som sänds i höst.

”Alla kollar”

Uppmärksamheten har ökat rejält efter Yohios medverkan i Melodifestivalen. Nu undviker han till och med att röra sig i centrum eller på de stora gatorna i sin hemstad, Sundsvall.

– Jag kan ju inte gå utanför dörren längre. Det går inte. Alla kollar. Det spelar ingen roll hur jag är klädd eller om jag försöker klä ut mig. Var i Sverige jag än är så ser de att det är jag ändå, säger han och fortsätter:

– Det är en bekräftelse på att jag har blivit känd. Jag tänkte aldrig på det förr, men nu är det så uppenbart. Jag kan inte ens åka taxi utan att skriva autografer till taxichaufförens dotter.

”Förstör min image”

Tycker du det är roligt eller jobbigt?

– Det är så klart jättebra att många uppmärksammar mig och mina budskap. Men ibland vill man bara vara privatperson för en dag. Jag kan inte gå till mat­affären i mjukisbyxor och utan fixat hår. Jag måste alltid snygga till mig innan jag går ut.

Varför det?

– Folk ska inte se hur jag ser ut när jag nyss har vaknat och ser för jävlig ut. Det förstör min image. Jag som artist ser inte ut så. Det måste jag hela tiden tänka på när jag går utanför dörren.

Är det aktuellt för dig att ställa upp i Melodifestivalen igen?

– Enligt svenska folket vann jag redan i år. Varför skulle jag vinna igen när jag redan har gjort det en gång? Men vi får se, jag har inte bestämt mig. Känslan får avgöra. Har jag tid så kanske jag gör det.

Av BREAKER - 12 juli 2013 18:11

Grattis på födelsedagen Yohio!

Du betyder grymt mycket för alla BREAKERS.

Du är vår vita freds duva och står upp mot all mobning.

Grattis YOHIO!!!


I LOVE YOHIO

Presentation


Hellöj!
Det här är en fanblogg om Yohio. (inget annat)
Mer Yohio?
Instagram: loveyohio01
Rösta, komentera eller fråga gärna saker både bra och dåligt.
Hoppas ni har det bra.
Are you a BREAKER?
P.S Jag kommer vara anonym, men jag är en tjej så ni ve

Fråga mig

9 besvarade frågor

Info om Yohio

Artistnamn: Yohio

Namn: (jag vet men säger ej)

Rädd för: Att flyga och djupt vatten.

Favoritfärg: Rosa

Född: 12 juli 1995

Bra på: Sjunga, spela gitarr, spela piano och prata japanska.

Typ Jaanska: Kanji 

Aktuellt:Har släppt den nya veritionen av BREAK THE BORDER och den nya låten Last kiss, skriver en Fantasy roman.

Övrigt:

Åker på Sverigeturne' i September! Han börja lära sig japanska när han var 10.

P.S den här kategorin kan bli påfyld desto mer jag vet. ;)

Omröstning

Vilken av Yohios låtar är bäst?
 Heartbraek hotel
 REVOLUTION
 Our Story
 INNOCENCE
 Aggressive Beauty
 Sakura, falling
 BREAK the BORDER
 SKYLiMiT
 REACH
 TIMESCAPE
 MY MURDEROUS URGE
 2013 -Begining of the End-
 ON THE VERGE
 Dawn of Dreams
 Angel,s Waltz
 rain - A scene drenched in rain
 Frantic Elegance
 Without Wings

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bilder på YOHIO

  

     

       

Kategorier

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Besöksstatistik

RSS

Översätt

Gästbok

Mer bilder på Yohio

   

   

      

   

Mer om mig

Vil du veta mer om mig?

Instagram: y_love_y

eller: loveyohio01

Ask.fm: ask.fm/Ichigo00

Eller maila på:

y_love_y.mangachibi@hotmail.com

Black Bow Tie

Besökräknare


Ovido - Quiz & Flashcards